معرفی 5 رمان عاشقانه و جذاب که باید بخوانید ! ( سری اول )
نوشته شده توسط : alireza

 

1 - من پیش از تو :

من، پیش از تو رمانی عاشقانه از جوجو مویز نویسنده انگلیسی است. داستان کتاب درباره‌ی زندگی عاشقانه‌ی لوییزا و ویل است. لوییزا دختر جوانی است که در تامین مخارج خانواده کمک می‌کند. او به تازگی کارش را از دست داده است و حالا به شدت دنبال کار می‌گردد. وقتی آگهی استخدام پرستاری از یک مرد جوان توانخواه را می‌بیند به مصاحبه می‌رود و موفق می‌شود که کار را هم بگیرد. اما از دلیل اصلی استخدام شدنش خبر ندارد. لوییزا حالا پرستار ویل است. ویل به دلیل تصادفی فلج شده است تصمیم گرفته که با خودکشی به زندگی‌اش پایان بدهد. مادرش، که از تصمیم او باخبر است، می‌خواهد با استخدام دختری جوان و زیبا به عنوان پرستار، به زندگی پسرش روح و طراوت ببخشد. اما لوییزا از این قضیه بی‌خبر است.

از روی کتاب من، پیش از تو در سال ٢٠١۶ فیلمی با همین عنوان با بازی امیلیا کلارک و سم کلفلین ساخته شد.

 

برای دانلود کتاب من پیش از تو از سایت دیجی کالا اینجا را کلیک کنید 

 

 

2- یک عاشقانه آرام :

یک عاشقانه آرام داستانی بلند با حس و حال شاعرانه و لطیف است.  پرش‌های زمانی ندارد و جز در بعضی یادآوری‌ها سیر آن خطی است. زندگی یک زوج را روایت می‌کند که شخصیت اصلی یعنی گیله‌مرد، یک معلم ادبیات است. او فعالیت‌های سیاسی انجام می‌دهد و در یکی از سفرهای خود با دختری آذری به نام عسل آشنا شده و ازدواج می‌کند. گیله‌مرد و همسرش هر سه‌شنبه به دیدار کودک‌های بیمار می‌روند و این‌گونه به قول خود، در کمرکش هفته (سه‌شنبه) از بطالت رها می‌شوند.

در یک عاشقانه‌ی آرام شما با نثری شبیه به شعر روبه‌رو خواهید شد. نویسنده احساسات و عواطف خود را در قالب نامه به همسر خود منتقل می‌کند و از او می‌خواهد که عشق بین آن دو هیچ‌گاه دچار روزمرگی نشود. همان‌جا که می‌گوید: مگذار عشق به عادت دوست داشتن تبدیل شود!

 

برای دانلود کتاب یک عاشقانه آرام  از سایت دیجی کالا اینجا را کلیک کنید 

 

برای دانلود کتاب صوتی یک عاشقانه آرام  اثر پیام دهکردی از سایت دیجی کالا اینجا را کلیک کنید 

 

 

 

 

3- احتمال عشق در نگاه اول :

هدلی دختر نوجوانی است که پدر و مادرش از یکدیگر جدا شده‌اند و حالا او به لندن برای مراسم ازدواج مجدد پدرش دعوت شده است. این موضوع باعث می‌شود هدلی آن‌قدر که باید، از زندگی لذت نبرد و پر از حس تنفر باشد.

اما عشق کاملا مرموزانه وارد زندگی هدلی می‌شود و او در هواپیما با اولیور آشنا می‌شود و زندگیش رنگ و بویی تازه پیدا می‌کند.

نکته مهم درباره این رمان عشقی این است که حق کپی‌رایت این کتاب را نشر نوین خریده استو این کتاب جزو معدود کتاب‌هایی در این ژانر است که به صورت کاملا قانونی و بر اساس قانون کپی‌رایت در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

 

 

برای دانلود این کتاب با تخفیف 25 % از سایت دیجی کالا اینجا را کلیک کنید 

 

 

 

4- چشمهایش :

کتاب چشم‌هایش از آثار معدود زبان فارسی است که در مرکز آن یک زن با تمام عواطف و ارتعاشات روانی و ذهنی قرار گرفته است.  استاد ماکان- نقاش بزرگ -که یک مبارز سیاسی علیه دیکتاتوری رضا شاه است، در تبعید می‌میرد. یکی از آثار باقی‌مانده از او پرده‌ای است به‌نام چشم‌هایش؛ چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است.

راوی داستان که ناظم مدرسه و نمایشگاه آثار استاد ماکان است، سخت کنجکاو است راز این چشم‌ها را دریابد. بنابراین سعی می‌کند زن در تصویر را بیابد و از ارتباط او با استاد ماکان بپرسد. پس از سال‌ها، ناظم زن مورد نظر را می‌یابد و در خانه او با هم گفت‌وگو می‌کنند. زن به او می‌گوید که او دختری از خاندانی ثروتمند بوده و به خاطر زیبایی‌اش توجه مردان بسیاری را جلب خود می کرده اما آن‌ها برای او سرگرمی‌ای بیش نبودند و تنها استاد ماکان بود که توجهی به زیبایی و جاذبه‌اش نداشته است.

کتاب چشم‌هایش از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار داستانی فارسی معاصر است. اگر به دنبال اثری خوب و قوی از نویسندگان مطرح می‌گردید، خواندن کتاب چشم‌هایش برایتان جذاب است.

 

 

 

 برای دانلود کتاب چشمهایش با 12% تخفیف از سایت دیجی کالا اینجا را کلیک کنید 

 

 

5- پنج قدم فاصله :

کتاب پنج قدم فاصله نوشته ریچل لیپینکات در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و در سال ۲۰۱۹ فیلمی با اقتباس از این رمان به روی پرده سینماها رفت که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

داستان این کتاب راجع به دختر و پسر جوانی است که مبتلا به بیماری ژنتیکی یکسانی هستند و در جریان معالجه خود، در بیمارستان با هم آشنا می‌شوند. استلا و ویل که هر دو به بیماری فیبروز کیستیک مبتلا هستند کم‌کم به‌هم علاقه‌مند می‌شوند، اما ویل دچار یک بیماری خطرناک دیگر هم هست و فقط چند سالی بیشتر زنده نمی‌ماند. پرستاران به استلا توصیه می‌کنند که به ویل نزدیک نشود و فاصله‌اش را با او حفظ کند، در غیر این صورت او نیز به بیماری ویل و سرنوشت او دچار می‌شود.

اما ماجرا جور دیگری پیش می‌رود و آن دو روز به روز بیشتر به‌هم علاقه‌مند می‌شوند.

کتاب پنج قدم فاصله داستانی عاشقانه را روایت می‌کند که می‌تواند هر کسی را به خود جذب کند، در دل این ماجرای عاشقانه موضوع تلخ بیماری‌های خاص مطرح می‌شود که خیلی‌ها در واقعیت از آن رنج می‌برند.

نویسنده این کتاب را به بیماران، خانواده‌هایشان و کادر پزشکی که روزانه و باشجاعت تمام با بیماری فیبروز کیستیک می‌جنگند و با آن زندگی می‌کنند تقدیم کرده‌است.

این کتاب در بهار و تابستان ۹۸ جزو کتاب های پرفروش شده است.

 

 برای دانلود کتاب پنج قدم فاصله از سایت دیجی کالا اینجا را کلیکی کنید 




:: برچسب‌ها: رمان , رمان عاشقانه , معرفی 5 رمان عاشقانه و جذاب که باید بخوانید , معرفی رمان , معرفی کتاب , کتاب , من پیش از تو , جوجو مویز , یک عاشقانه ی آرام , نادر ابراهیمی , چشمهایش , بزرگ علوی , احتمال عشق در نگاه اول , عشق , عشق اول , جنیفر ای اسمیت , سمانه سیدی , پنج قدم فاصله , کتاب عاشقانه , رمان عاشقانه , ریچل لیپینکات , کافه کتاب , book , cafe book ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: